Logistyka części zamiennych to transport i magazyn w jednym

Magazyn części zamiennych

Magazyn części zamiennych

Dla Prezesa firmy ILS logistyka części zamiennych to transport i magazyn w jednym. Mamy rekordowy rok 2020 w którym branża automotive dla części zamiennych miała się dobrze.

Wojciech Aleksandrowicz, Prezes i Dyrektor Zarządzający w ILS – firmie, która w Grupie Inter Cars odpowiada za logistykę. ILS miał transport części zamiennych na pułapie ponad 100 tys. samochodów na trasy krajowe i zagraniczne. Sam Magazyn części zamiennych obsłużył ponad 117 milinów sztuk towaru.

Do realizacji zleceń części zamiennych branża automotive potrzebuje centrum logistyki. Nie jeden magazyn części zamiennych, nie dwa lecz wiele potrzebne są żeby logistyka części zamiennych działała jak należy. Prezes Aleksandrowicz wie że przez lata ciągłego rozwoju i rozbudowy centrów logistycznych ILS posiada w Polsce 200 tys. m2. Jako magazyn części zamiennych służy wielkie centrum logistyki oraz tak zwany midi-hub. Midi-hub to też magazyn w którym odbywa sie transport części zamiennych, tylko że średni. Tam gdzie są klienci części zamiennych tam także działa logistyka. Ponieważ branża automotive koncentruje sie w dużych miastach ILS posiada bardzo duży magazyn części zamiennych w rejonach Poznania, Warszawy i Katowic.

Logistyka części zamiennych pod nazwą Europejskie Centrum Logistyki

Obecny magazyn części zamiennych bazuje na automatyce procesów w kompletowaniu wysyłek. Ponieważ transport części zamiennych wymaga prędkości dostaw towaru do warsztatów, postawiono na zaawansowane rozwiązania. Tym sposobem logistyka części zamiennych jest na poziomie godnym naśladowań.
Na przykład, typowy magazyn części zamiennych ILS posiada rozwiązanie pick to light. Niewątpliwie branża automotive części zamiennych stawia na przyspieszenie i uproszczenie procesów. Dlatego eliminacja dokumentów papierowych należy do optymalizacji typowego centrum logistyki, także w ILS. To że magazyn części zamiennych posiada system przenośników taśmowych i rolkowych jest oczywiste. Natomiast bardzo wydajny cross-belt sorter to już zasługa samego Prezesa, który pragnął żeby klienci części zamiennych zyskali jeszcze większą dokładność. Dzięki tej innowacji w magazynie transport części zamiennych dostał na szybkości. Dlatego przy realizowaniu dostaw do placówek Inter Cars wydajność gra ważną rolę.


Od kilku lat rośnie zapotrzebowanie gdzie logistyka kontraktowa z obsługą kanałów e-commerce jest co raz ważniejsza. Centrum logistyki zarówno w obsłudze magazynowej, jak i transportowej musi być mocne dla części zamiennych. Pandemia bardzo zwiększyła popyt. Kluczowy jest tu również rozwój narzędzi informatycznych, wspierających te usługi żeby logistyka części zamiennych mogła zaskakiwać klientów poziomem serwisu.

scroll to top