Planowanie tras w firmie Emil Frey Group

Planowanie tras i zarządzanie procesami zoptymalizowano dzięki rozwiązaniom EPG ONE™ Supply Chain Execution Suite.
EF Logistik GmbH, spółka należąca do Emil Frey Group zaopatruje warsztaty samochodowe i salony w całych Niemczech w części zamienne z dwunastu lokalizacji. Dostawy just-in-time i dostawy ekspresowe to codzienne wyzwania tej firmy.

W celu optymalizacji planowania tras i bardziej efektywnego projektowania procesów między magazynami i na drodze, EF Logistik wdrożyła system zarządzania transportem EPG (Ehrhardt Partner Group) Greenplan Execution. Specjalnie dostosowany do potrzeb dostawcy usług logistycznych system planowania tras został wzbogacony o algorytm Greenplan Engine. Aplikacja EPG ONE działa jako mobilny interfejs między dyspozytorem, a zakontraktowanym przewoźnikiem. Oferuje nie tylko cyfrowe rozwiązanie do projektowania przepływu pracy i dokumentacji procesu. Zapewnia także automatyczny dowód dostawy i intuicyjną pomoc kierowcy. Planowanie tras jest dzięki temu dużo łatwiejsze i szybsze.
Plan tras optymalizuje procesy logistyczne dla różnych typów artykułów, w tym tych o krótkim czasie dostawy i dużej ilości zamówień. Zapewnia w ten sposób wydajną obsługę w centrum i punktualne dostawy.

Planowanie tras i odpowiednie oprogramowanie

EF Logistik GmbH z siedzibą w Stuttgarcie obsługuje ponad 1000 zamówień dziennie. Jej magazyn mieści się w Kassel i ma powierzchnię ponad 10.000 metrów kwadratowych. Na zamówienia składa się do 500 klientów na wielu różnych trasach. Należą do nich warsztaty samochodowe, które pilnie potrzebują części zamiennych oraz hurtownie, które muszą uzupełnić swoje zapasy magazynowe. Integracja zwrotów w planowaniu tras również stanowi coraz ważniejszą część codziennej pracy. Prowadzi to do powstania złożonych łańcuchów dostaw z rygorystycznymi harmonogramami, które stanowią prawdziwe wyzwanie dla przewoźników i dyspozytorów. Odpowiednie planowanie tras jest niezbędne zwłaszcza, że odległości, ilości i wymagania klientów stale się zmieniają. Dzięki Greenplan Execution dyspozytorzy mogą samodzielnie definiować optymalne kalkulacje tras. Korzystają przy okazji z takich zmiennych, jak dostępne pojazdy, trasy i specyfikacje klientów.
Alessandro Fabris, kierownik projektów logistycznych w Emil Frey, wyjaśnia: “Wprowadzenie kompleksowego rozwiązania Greenplan Execution przyniosło liczne korzyści dla naszego planowania tras, w szczególności w zakresie przejrzystości, niezawodności i zgodności ze standardami jakości. System został specjalnie zaprojektowany dla naszej usługi dostaw ekspresowych, a konkretne ulepszenia są w trakcie opracowywania. Funkcja transferu umożliwia załadunek towarów do innych pojazdów na trasie, co w szczególności pozwoli nam na bardziej efektywne planowanie dystrybucji do klientów”.

Planowanie tras dzięki inteligentnemu projektowi przepływu dokumentacji 

Aplikacja EPG ONE pomaga kierowcom i dyspozytorom w radzeniu sobie z ryzykiem nieprawidłowych dostaw. Ponadto, z ich rosnącą złożonością i surowymi wymogami dotyczącymi dokumentacji procesowej. Aplikacja mobilna pomaga kierowcom w obsłudze procesów na miejscu i oferuje dynamiczne, regulowane przepływy pracy. Bezpośrednie informacje zwrotne dla dyspozytorów zwiększają przejrzystość operacyjną, umożliwiając jednocześnie elastyczne dostosowanie planowania tras.
“Kiedy wprowadzono aplikację EPG ONE, priorytetem była bezbłędna dokumentacja przekazania towarów” – wyjaśnia Patrick Nierentz, Product Manager w EPG – “W tym przypadku aplikacja EPG ONE zapewnia wysokowydajne wsparcie dla przewoźników i kierowców. Każdy ruch jest automatycznie dokumentowany, a dzięki naszym funkcjom dowodu dostawy znacznie łatwiej jest udowodnić, że zamówienie zostało zrealizowane od kontroli wyjazdu do dowodu dostawy. Cyfrowe listy kontrolne w aplikacji dla kierowców pomagają również w pełnej kontroli przewożonych towarów. Wszelkie uszkodzenia lub trudności z dostawą można udokumentować na miejscu”.

Planowanie tras i dodatkowe obszary optymalizacji

Systematyczne wsparcie na trasie i cyfryzacja procesów doprowadziły do wielu dodatkowych obszarów optymalizacji. Największe oszczędności kosztów od czasu wprowadzenia aplikacji osiągnięto w zakresie reklamacji. Zwiększona jakość i przejrzystość oferowana przez EPG ONE pomogła zminimalizować liczbę reklamacji z takich powodów, jak nieprawidłowe dostawy. Dokumentacja rejestrująca przekazanie towarów również korzysta ze znacznie usprawnionych kanałów komunikacji. Wszystkie informacje są dostępne w czasie rzeczywistym w hubie.
Rozwiązanie Greenplan i aplikacja EPG ONE zapewniły wzrost jakości dostaw oraz umożliwiły skuteczniejsze planowanie tras i projektowanie procesów.

Interesuje Was wynajem artykułów SEO?

Oferujemy bibliotekę artykułów na Polskę i Niemcy.



scroll to top