Logistyka drewna, dzięki wdrożeniu HÖRMANN Intralogistics, będzie usprawniona w grupie Mayr-Melnhof Holz w Leoben. W ramach tego projektu, logistyka drewna zyskała nowy standard poprzez zastosowanie wysokiego poziomu automatyzacji, w tym załadunkowi samochodów ciężarowych.
Mayr-Melnhof Holz Holding AG z siedzibą w Leoben została założona w 1850 roku. Jest jedną z wiodących europejskich firm w dziedzinie tarcicy i obróbki drewna. W dziewięciu lokalizacjach zatrudnionych jest około 1630 osób. Jako jedna z największych firm w przemyśle drzewnym i jeden z liderów rynku w segmencie drewna klejonego warstwowo i produkcji drewna klejonego krzyżowo, firma stawia na wydajne rozwiązania przy rozbudowie i modernizacji swoich fabryk. Nic dziwnego, że logistyka drewna odgrywa w tej firmie kluczową rolę.
Logistyka drewna w Mayr-Melnhof Holz Holding AG
W tartaku w Leoben, stworzono nowoczesne, przyszłościowe rozwiązanie intralogistyczne. Składa się ono z automatycznego, 3-nawowego magazynu wysokiego składowania. On z kolei zawiera technologię przenośników łączących do sekwencjonowania zamówień, pakowania i układania w stosy. Załadunek w hali załadunkowej jest realizowany półautomatycznie w pionierski sposób. W oparciu o specyfikacje funkcjonalne planisty logistycznego Xvise z Lauterbach (Austria) firma HÖRMANN Intralogistics opracowała dopasowaną koncepcję dla Mayr-Melnhof Holz.
Nowocześniejsza logistyka drewna, oparta o to rozwiązanie, obejmuje stalową konstrukcję regałów, okładziny dachowe i ścienne, maszyny do składowania i pobierania. Ponadto, specjalną technologię przenośników HÖRMANN Klatt Conveyors, drzwi przeciwpożarowe oraz szybkobieżne. Do tego roboty bramowe do układania kantówki, układarki paczek i maszyny taśmujące. Całości projektu dopełniają automatyczna piła zawierająca rębak i etykieciarka. Zastosowano również etykietowanie atramentowe, dźwig załadunkowy i HiLIS WMS, a także sterowanie systemem PLC wraz z wizualizacją systemu. Jak można wywnioskować, logistyka drewna jest dzięki temu na bardzo wysokim poziomie.
Zakres wdrożenia
– magazyn wysokiego składowania,
– 3 korytarze w technologii kanałowej,
– 3 układnice dwumasztowe, każda z 2 synchronicznymi pojazdami kanałowymi,
– wymiary HRL 125 x 33 x 35 m (dł. x szer. x wys.),
– pojemność magazynowa: 7914 miejsc,
– wydajność magazynowania i pobierania co najmniej 63/72 pakietów/h każdy,
– działanie 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
– modułowa technologia przenośników taśmowych ze zintegrowanymi rolkami transportowymi do transportu paczek z drewnianymi podporami lub bez nich,
– tworzenie sekwencji związanych z zamówieniami w 3 korytarzach HRL z układarkami paczek, w celu utworzenia 1- 4 wind za pomocą HiLIS WMS,
– linia pakująca z automatycznym owijaniem opakowań, systemami spinania z automatycznymi podajnikami podkładu,
– systemy znakujące, etykietowanie i znakowanie atramentowe.
Logistyka drewna w Mayr-Melnhof Holz – koncepcja
Magazyn wysokiego składowania (HRL) oraz hala logistyczno-załadunkowa stoją na terenie obok istniejących hal produkcyjnych tartaku i bezpośrednio sąsiadują z nowo wybudowaną, wysokowydajną sortownią. Technologia przenośników transportuje paczki drewna z sortowni do magazynu wysokiego składowania. Pakiety drewna tymczasowo przechowuje się w trójpoziomowym magazynie wysokiego składowania i, w zależności od zamówienia, zleca się do załadunku ciężarówkami klientom wewnętrznym i zewnętrznym lub do fabryki drewna klejonego krzyżowo, w celu dalszej obróbki. W przypadku załadunku ciężarówką, paczki z drewnem układa się zgodnie z kolejnością i trasą, a w razie potrzeby pakowane i układane w stosy. Następnie ciężarówka dystrybucyjna transportuje ciężkie paczki do odpowiedniego miejsca składowania obok przyczep w hali załadunkowej.
Jednostkami ładunkowymi są pakiety tarcicy o wymiarach do 5,2 m długości, 1,27 m szerokości i 1,30 m wysokości i wadze do 3200 kg.
Interesuje Was wynajem artykułów SEO?
Oferujemy bibliotekę artykułów na Polskę i Niemcy.
Dziennikarz z wykształcenia. Pasjonat logistyki, związany z nią od 15 lat. Poszukiwacz innowacji w magazynowaniu i łańcuchu dostaw.