Magazyn wysokiego składowania dla giganta branży oponiarskiej powstanie w miejscowości Nowy Sad w Serbii. System przeznaczony jest do elastycznego przechowywania i kompletacji cyfrowych dashboard`ów na paletach euro i specjalnych paletach ponadgabarytowych. Oferuje on około 22 000 miejsc magazynowych.
Continental otworzył centrum badawczo-rozwojowe w Nowym Sadzie w 2017 r. oraz megafabrykę w 2023 r. obejmującą 30 000 m² powierzchni produkcyjnej, biurowej i magazynowej. Serbska lokalizacja niemieckiej firmy koncentruje się przede wszystkim na innowacjach i produkcji najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych w zakresie rozwiązań ekspozycyjnych, które są instalowane przez producentów samochodów na całym świecie. W kolejnej fazie budowy logistyka magazynowa zostanie zoptymalizowana w celu zaspokojenia międzynarodowego popytu. Niezbędny jest do tego odpowiedni magazyn wysokiego składowania.
Magazyn wysokiego składowania – elastyczność i efektywność
Innowacyjny magazyn wysokiego składowania będzie miał dziewięć korytarzy z układnicami i strefami wstępnymi na dwóch piętrach. Umożliwi ponadto poprzeczne składowanie różnych palet o podwójnej głębokości. Dodatkowo, składowanie i pobieranie w magazynie wysokiego składowania odbywa się za pomocą dwóch odrębnych, elektrycznych przenośników podłogowych. Dzięki wydajności do 261 operacji składowania i pobierania na godzinę towary dostarcza się do klientów z dużą szybkością. Zapewnia to wydajne, zautomatyzowane i elastyczne magazynowanie spełniające wymagania nowoczesnej produkcji samochodów.
Przepływ towarów kontroluje autorskie oprogramowanie HiLIS, dostosowane do specyficznych wymagań dostawcy branży motoryzacyjnej. Mapuje ono wszystkie procesy w magazynie i prezentuje je w sposób przyjazny dla klienta poprzez odpowiednią wizualizację.
Zakres wdrożenia projektu
Pełna umowa generalnego wykonawstwa obejmuje:
– magazyn wysokiego składowania w konstrukcji silosowej z głębokimi podporami,
– konstrukcję stalową półkową,
– konstrukcję sceniczną, ogrodzenia, bariery ochronne,
– panele dachowe i ścienne,
– system zraszaczy,
– 9 maszyn do magazynowania i pobierania,
– system przenośników paletowych,
– 2 elektryczne przenośniki podłogowe na dwóch piętrach,
– drzwi przeciwpożarowe,
– system sterowania magazynem HiLIS + wizualizacja zakładu (oprogramowanie, programowanie, IBN),
– sterowanie systemem (PLC).
Tamara Fischer, kierownik podprojektu w firmie Logistics Novi Sad Continental, twierdzi: „Niestandardowa koncepcja firmy HÖRMANN Intralogistics przekonała nas swoją maksymalną elastycznością i dopasowaniem do specjalnych jednostek ładunkowych. Automatyczny system magazynowania to kolejny kamień milowy w ważnej lokalizacji w Nowym Sadzie.”
Alexander Brenner, kierownik projektu sprzedaży w HÖRMANN Intralogistics, dodaje: „Jesteśmy bardzo zadowoleni z zaufania, jakim obdarzono nas przy tym dużym zamówieniu. Projekt jest miłą kontynuacją współpracy z firmą Continental i jesteśmy dumni, że możemy wnieść tak istotny wkład w optymalizację procesów logistycznych tego innowacyjnego zakładu.
Magazyn wysokiego składowania – rozpoczęcie prac
Rozpoczęcie montażu konstrukcji stalowej regału planuje się na maj 2025 r. Magazyn wysokiego składowania – jego powstanie, odbiór i SOP powinny nastąpić do końca II kwartału 2026 r.
Projekt po raz kolejny wyznacza standardy w intralogistyce. Pokazuje przy okazji, jak przemyślane, szyte na miarę rozwiązania mogą znacząco poprawić efektywność i wydajność w branży motoryzacyjnej.
Interesuje Was wynajem artykułów SEO?
Oferujemy bibliotekę artykułów na Polskę i Niemcy.
Dziennikarz z wykształcenia. Pasjonat logistyki, związany z nią od 15 lat. Poszukiwacz innowacji w magazynowaniu i łańcuchu dostaw.