Rachunek za palety może być wyrokiem dla spedytora

Rachunek za palety

Rachunek za palety

Na początku roku użytkownicy palet wysyłają do swoich przewoźników rachunek za palety. Ponieważ w 2021 roku ceny europalet gwałtownie wzrosły, nie można było już dłużej tolerować zadłużenia paletowego. Rachunek za palety rozwiązują wszystkie problemy, z którymi borykają się klienci instytucjonalni przy procesie wymiany palet.

Bez dostępnych europalet nie jest możliwa ani produkcja, ani magazynowanie. Dlatego tak zwane długi paletowe należy regulować natychmiast, zanim będzie za późno. O co dokładnie chodzi? Typowy spedytor posiada w obiegu kilka tysięcy europalet, które są wymieniane w trakcie rozładunku towaru. To jest standard w branż. Jeśli jednak spedytor i odbiorca w trakcie rozładunku nie wymienią europalet, wtedy powstają zaległości paletowe. Spedytor musi więc uzupełnić te braki i dokupić brakujące palety. W 2021 r. dokupowanie palet był bardzo kosztowną rzeczą, ponieważ większość klientów czyli użytkowników palet, polegała na spedytorach. Czy powinno się tak robić?

Pod koniec grudnia 2021 r. rozmawialiśmy z szefem transportu firmy produkcyjnej. Ten logistyk z Hesji miał zrozumienie dla wysokiego poziomu długu paletowego u swoich spedytorów. Chciał im jedynie zagwarantować wykorzystanie przestrzeni ładunkowej i początkowo nie zależało mu na europaletach. Jednak później poprosił nas o pomoc, ponieważ musiał prześledzić rozwój cen i potrzebował historycznych cen europalet. Dlaczego? Otóż ten szef transportu został poproszony przez swoich przełożonych o wystawianie rachunku za brakujące palety. Osobiście wolałby zamieść sprawę długu paletowego pod dywan, jednak przy długu paletowym wynoszącym ponad 50.000 euro palet, było to niemożliwe. Rachunek za palety musiał być wystawiony.

Rachunek za palety rozwiązuje wszystkie problemy

Dla każdego użytkownika palet, sześciocyfrowa kwota w Euro za nie rozliczone palety, to bardzo istotna pozycja kosztowa. W przypadku długów paletowych mówimy naprawdę o dużych pieniądzach. Nieodpowiedzialnym byłaby rezygnacja z tych kwot. Choćby po to, aby mieć z czego wypłacić pracownikom premię. Warto więc taką fakturę wystawić. Ponadto istnieje ryzyko, że spedytor może zbankrutować. Wtedy użytkownik palet musiałby pogodzić się z wysoką stratą. Tego też nikt nie chce.

Z obserwacji rynku wynika, że przemysł dokonuje swoistej “oceny sytuacji” jeśli chodzi o długi paletowe. Przedsiębiorstwo przemysłowe z Nadrenii Północnej-Westfalii mówi nam: “Lepszy koniec z horrorem niż horror bez końca”. Wiceprezes SCM rozumie dylemat wielu spedytorów, ale jednocześnie mówi, że musi dbać o interesy swojej firmy. Dla niego długi paletowe w wysokości 100.000 sztuk nie są aż takie kłopotliwe. Rachunek za palety może wystawić tylko na połowę wartości. Stać go.

Zero tolerancji dla długów paletowych

Inny klient, średniej wielkości firma z Saksonii, działająca w branży materiałów budowlanych, nie toleruje długów paletowych, nawet rzędu 5000 sztuk. Niewymieniona europaleta w przypadku materiałów budowlanych może oznaczać nawet do 10% ceny sprzedaży towaru. Nie stać go na solidarność z przewoźnikami: on również musi drogo kupować europalety na rynku. Teraz zdecydował się na wykorzystanie historycznych cen europalet z PalettenReport. Ceny publikowane w PalettenReport uznawane są za punkt odniesienia i standard na rynku logistycznym, mówi klient – i ma rację. Teraz wystawia rachunek za palety w adekwatnej cenie.

Jeśli najmniejszy nawet użytkownik palet rozumie, że czasami stawką jest przetrwanie, to może być tylko jedna droga – fakturowanie palet. Jeśli chcą rozsądnie zarządzać długiem paletowym, to historyczne ceny europalet według PalettenReport są najbardziej sensowną alternatywą. Ci, którzy się wahają z fakturowaniem, mogą jutro ponieść stratę. Szczególnie jeśli spedytor okaże się niewypłacalny, a ceny europalet ponownie wzrosną. Co masz do stracenia? Możesz tylko zyskać. Zamów teraz historyczne ceny europalet i wystawiaj rachunek za palety:

http://paletten-report.de/historische-palettenpreise//

Wiele polskich firm transportowych, dostarcza do użytkowników europalet, w imieniu spedytora, towar na paletach. Często nie ma świadomości o konieczności dopełnienia formalności związanych z wymianą palet. Ogromnym ryzykiem jest, że nawet po długim czasie, przewoźnik może otrzymać bardzo wysoki i bolesny rachunek za palety, za nierozliczone, nieodebrane palety. Jeśli kierowca nie zadbał o formalności, może to go słono kosztować.

scroll to top