Poprawa wydajności, redukcja, oszczędności – tak podsumować można pozytywy płynące z wymiarowania. Mimo, że to niepozorna usługa, przynosi bardzo wymierne korzyści, bo pomaga w pełni zoptymalizować i efektywnie zagospodarować przestrzeń do składowania towaru.
Poza oczywistą optymalizacją i redukcją niewykorzystanej przestrzeni magazynowej, zalet wymiarowania jest wiele. Warto wymienić choćby obniżenie kosztów wysyłki i transportu towaru oraz minimalizację błędów. Dzięki dostępnej wiedzy na temat gabarytów paczek, możliwe jest bardziej wydajne planowanie transportu, więc usprawnienie współpracy z firmami kurierskimi jest kolejną, mile widzianą konsekwencją. Podobnie jak utworzenie lub aktualizacja bazy danych, obejmująca wymiary, wagę i dokumentację fotograficzną posiadanych zasobów.
– Wymiarowanie to usługa, która sprawdza się w każdej przestrzeni magazynowej, zarówno tam, gdzie magazynów i towarów jest wiele, co powoduje że konieczna jest stała optymalizacja, jak i tam, gdzie przestrzeń magazynowa staje się niewystarczająca – mówi Marek Kuropieska, prezes zarządu Aspekt Sp. z o.o. – Pełne wykorzystanie potencjału magazynu to podstawa. Dla firm, które nie są gotowe na nowe inwestycje, to często klucz do rozwiązania sytuacji.
Po usługę wymiarowania sięga coraz większa liczba właścicieli magazynów. Najczęściej dzieje się to w sytuacji planowania nowego lub reorganizacji obecnego magazynu, kiedy inwestor potrzebuje wsparcia przy ocenie realnego potencjału dostępnej powierzchni magazynowej.
» Artykuł pochodzi z serwisu Logistics Manager – kliknij tutaj, aby przeczytać cały