Szybkie oszczędności na serwisie olejowym to ryzyko z opóźnionym zapłonem

szybkie-oszczednosci-na-serwisie-olejowym-to-ryzyko-z-opoznionym-zaplonem

O aktualnych trendach na rynku olejów silnikowych, racjonalnym podejściu do oceny kosztów serwisu olejowego oraz nowościach produktowych rozmawiamy z Jerzym Domaszczyńskim, specjalistą ds. środków smarnych dla pojazdów ciężarowych z ExxonMobil.

Jaki był ostatni rok dla branży olejowej i serwisów pojazdów ciężarowych?

Pomimo pandemii miniony rok był udany. Zarówno transport lekki oraz ciężki radziły sobie dobrze w odniesieniu do innych krajów i napotykanych przeszkód. Po trudnym drugim kwartale, którego charakterystycznym obrazem były kolejki na granicach wywołane nowymi regulacjami sanitarnymi, drugie półrocze przyniosło stabilizację. Z kolei rozkwit rynku e-commerce pomógł właścicielom flot pojazdów dostawczych oraz wpłynął na branżę środków smarnych i części zamiennych, bo wyższe przebiegi wymagały dodatkowych usług serwisowych.

Jakie oleje silnikowe są najczęściej poszukiwane przez przewoźników?

W Polsce nadal popularnym olejem do pojazdów ciężarowych, poruszających się od wielu lat na drogach, jest Mobil Delvac MX ESP 15W40. Wysoki udział tej lepkości w naszym regionie Europy nadal jest widoczny, ale w perspektywie nadchodzących lat nastąpi zmiana na korzyść niższych lepkości, takich jak 10W40 oraz 10W30. Według statystyk Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA), średni wiek ciężarówki w Polsce wynosi około 13 lat, co tłumaczy wciąż wysoką popularność olejów mineralnych. Jednak w rozmowie z przewoźnikami podkreślamy, że zawsze warto rozważyć zmianę dotychczasowego oleju na produkt w pełni syntetyczny,

 » Artykuł pochodzi z serwisu Transport Manager – kliknij tutaj, aby przeczytać cały

scroll to top