Odprawy zdalne to odprawy celne bez fizycznej obecności agencji celnej, wykonywane na odległość. W ciągu ostatniego roku, między innymi ze względu na obostrzenia związane z pandemią, znacznie zyskały na popularności. Cyfryzacja systemów celnych sprawia, że cały proces odprawy uległ nie tylko usprawnieniu, ale też przyniósł wymierne oszczędności dla klientów.
– W ostatnim czasie ponad 50% odpraw wykonywanych w agencjach celnych AsstrA w Białymstoku i Kuźnicy odbywa się zdalnie. Ten sposób odprawy niesie ze sobą wiele korzyści dla klienta. Na przykład, gdy mamy do czynienia z dużym transportem z Chin, gdzie część towaru transportowana jest pociągiem, część przyjeżdża ciężarówkami, a jeszcze część statkiem do portu w Gdańsku w dalszym ciągu możemy odprawić całe zamówienie w jednej agencji celnej. Taka forma współpracy z klientem umożliwia utrzymanie wysokiej jakości kompleksowej obsługi – podkreśla kierownik agencji celnej AsstrA Polska w Kuźnicy, Dorota Klim-Siemieńczuk.
Sama procedura zgłoszenia towaru się nie zmienia. Dokumenty, które klient do tej pory przedstawiał fizycznie podczas odprawy, teraz może wysłać na skrzynkę mailową agencji, która świadczy usługi zdalnej odprawy celnej.
– Odprawa zdalna to wymierna korzyść dla podmiotów dokonujących obrotu towarowego z zagranicą, ale również dla przewoźników, nie tylko ze względu na elastyczność wyboru miejsca,
» Artykuł pochodzi z serwisu Logistics Manager – kliknij tutaj, aby przeczytać cały