Ekoutopia staje się faktem

ekoutopia-staje-sie-faktem

Chciałoby się powiedzieć – „a nie mówiłem” – gdy pisałem wstępniak do czwartego w tym roku numeru Transport Managera pod znamiennym tytułem: „Ekoutopia”. Ochrona środowiska, czyste powietrze, wody, brak zanieczyszczeni hałasem to sprawy bardzo mi bliskie, ponieważ jestem geografem i kontakt z przyrodą jest dla mnie ważny. Jednak ślepe, nieprzemyślane i nieprzeliczone z biznesowego i finansowego punktu widzenia brnięcie w ekstremalną ekologię, kończy się tak jak jest opisane w poniższej informacji, umieszczonej na stronie internetowej Związku pracodawców Transport i Logistyka Polska (szerzej na temat „ekologicznego” transportu – w najbliższym numerze Transport Managera):

 

„Bez wsparcia Rządu przewoźnicy, którzy uwierzyli w ekologię upadną

 

Drastyczny wzrost kosztów gazu ziemnego unieruchomił jednopaliwowe pojazdy napędzane LNG. Przy obecnej, trzykrotnie wyższej niż jeszcze kilka miesięcy temu cenie LNG, wykonywanie przewozów pojazdami napędzanymi tym gazem jest ekonomicznie nieuzasadnione. To bardzo poważny cios w firmy, które postawiły na transport niskoemisyjny. Dziś ponoszą one straty w wysokości od kilkudziesięciu do kilkuset tysięcy euro miesięcznie. Jeśli sytuacja ta się utrzyma jeszcze przez kilka miesięcy, część z nich po prostu zniknie z rynku.

Niezależnie od tragedii „ekologicznych” przedsiębiorców i ich pracowników (którzy z dnia na dzień stracą swoje miejsca pracy), ich przykład odstraszy na wiele lat innych przewoźników od inwestycji w innowacyjne technologie,

 » Artykuł pochodzi z serwisu Transport Manager – kliknij tutaj, aby przeczytać cały

scroll to top