Dekada pod znakiem pociągów kontenerowych

dekada-pod-znakiem-pociagow-kontenerowych

Pierwszy pociąg kontenerowy z chińskiego Chongqing do niemieckiego Duisburga odjechał 19 marca 2011 r., dokładnie 10 lat temu. Trasa wynosiła 11 000 km, a czas transportu 16 dni. W ciągu kolejnego dziesięciolecia z Chin do Europy i z powrotem przejechało ponad 33 000 pociągów kontenerowych. Obecnie przyspieszony transport kolejowy nadal umacnia swoją pozycję w sektorze logistycznym oraz obsługuje coraz większą liczbę miejsc docelowych. Eksperci AsstrA-Associated Traffic AG opowiadają o sytuacji na rynku pociągów kontenerowych w 2021 roku.

Vladyslav Martin, kierownik działu kolejowego dla regionów UE i Chin

Dostawy przyspieszonymi pociągami kontenerowymi przeniosły handel międzynarodowy na wyższy poziom. Alternatywne rozwiązanie dla transportu morskiego i lotniczego umożliwia producentom elektroniki oraz towarów konsumpcyjnych szybki i bezpieczny transport towarów z Państwa Środka do Europy. Statystyki AsstrA potwierdzają rosnące zapotrzebowanie na tę usługę: w ciągu pierwszych trzech kwartałów 2021 r. za pośrednictwem pociągów kontenerowych przetransportowano 2800 TEU z Chin do UE.

Przewozy do Polski, Czech, Niemiec, Węgier i Włoch cieszą się dużą popularnością wśród Klientów firmy zlecających dostawy z Chin. Czas transportu „od drzwi do drzwi” do tych krajów wynosi od 25 do 35 dni. Najdalszym punktem dostawy jest Hiszpania. Długość trasy Yiwu-Madryt wynosi 13 000 km.

W 2021 roku na mapie Unii Europejskiej pojawił się nowy punkt dostaw: Francja.

 » Artykuł pochodzi z serwisu Logistics Manager – kliknij tutaj, aby przeczytać cały

scroll to top